Титульная страница сайта » Страницы истории » Seeing Color in Classical Art: Theory, Practice, and Reception, from Antiquity to the Present

 
 
 

Приглашаем Всех посмотреть наш сайт !

Приветствуем Вас на нашем сайте, посвященном военно-исторической литературе, истории, журналам и книгам по моделизму и миниатюре. Разные эпохи мирно уживаются здесь: авиация, флот, бронетехника, описание военной униформы, история укреплений, описания наград, регалий и великих сражений. Погрузитесь в мир военно-исторического моделизма и миниатюры. Наш сайт постоянно пополняется материалами наших и зарубежных издательств. Вы всегда сможете скачать бесплатно понравившийся вам материал и добавить свою новость.

--- Вся размещенная на сайте литература, предназначена исключительно в ознакомительных целях. ---

Более подробная информация

Seeing Color in Classical Art: Theory, Practice, and Reception, from Antiquity to the Present

Автор: gerza1 от 13 декабря 2022, посмотрело: 338



0
Seeing Color in Classical Art: Theory, Practice, and Reception, from Antiquity to the Present

Название: Seeing Color in Classical Art: Theory, Practice, and Reception, from Antiquity to the Present
Автор: Jennifer M. S. Stager
Издательство: Cambridge University Press
Год: 2022
Страниц: 343
Язык: English
Формат: True PDF
Размер: 43 MB

The remains of ancient Mediterranean art and architecture that have survived over the centuries present the modern viewer with images of white, the color of the stone often used for sculpture. Antiquarian debates and recent scholarship, however, have challenged this aspect of ancient sculpture. There is now a consensus that sculpture produced in the ancient Mediterranean world, as well as art objects in other media, were, in fact, polychromatic. Color has consequently become one of the most important issues in the study of classical art. Jennifer Stager's landmark book makes a vital contribution to this discussion. Analyzing the dyes, pigments, stones, earth, and metals found in ancient art works, along with the language that writers in antiquity used to describe color, she examines the traces of color in a variety of media. Stager also discusses the significance of a reception history that has emphasized whiteness, revealing how ancient artistic practice and ancient philosophies of color significantly influenced one another.

Категория: Страницы истории

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.